Φωτογραφίες και εικόνες από το αεροδρόμιο της Λευκωσίας, την νεκρή ζώνη και Αμμόχωστο κυκλοφόρησαν ξανά στο διαδίκτυο και δείχνουν πως είναι τα μέρη μας, εκεί που σταμάτησε ο χρόνος τα τελευταία 40 χρόνια.
Εκλάμψεις από το παρελθόν, αναμνήσεις και παρακαταθήκη για το μέλλον. Ακολουθεί ένα μικρό αφιέρωμα της σελίδας μας για το αεροδρόμιο Λευκωσίας.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Εκλάμψεις από το παρελθόν, αναμνήσεις και παρακαταθήκη για το μέλλον. Ακολουθεί ένα μικρό αφιέρωμα της σελίδας μας για το αεροδρόμιο Λευκωσίας.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Το διεθνές αεροδρόμιο Λευκωσίας που κτίστηκε το 1968-70, βρίσκεται στο νότιο τμήμα του νησιού και δυτικά της Λευκωσίας. Ήταν το κύριο αεροδρόμιο της Κύπρου και εξυπηρετούσε επιβάτες κυρίως επιβάτες (Κύπριους, επισκέπτες και τουρίστες) απο και πρός την Κύπρο με κύριο μεταφορέα της Κυπριακές Αερογραμμές.
Ως αποτέλεσμα της παράνομης Τούρκικης εισβολής το αεροδρόμιο βρίσκεται σήμερα σε κατάσταση αχρηστίας και υπό τον έλεγχο των Ηνωμένων Εθνών το οποίο το χρησιμοποιεί ως αρχηγείο.
Το αεροδρόμιο Λευκωσίας ήταν πρότυπο αεροδρόμιο για την εποχή του με ηλεκτρικές σκάλες, ατομικά καθίσματα στον χώρο αναμονής των επιβατών, εξώστη που σε έβγαζε στο δίαυλο, καφεστιατόρια και άλλα. Με συχνές πτύσεις για Λονδίνο, Αθήνα, Ελβετία, Λίβανο, αραβικές χώρες και άλλους προορισμούς.
Η τελευταία πτήση για αναχώρηση ήταν για Λονδίνο και η τελευταία άφιξη ήταν απο Λίβανο της Middle East Airlines.
Ως αποτέλεσμα της παράνομης Τούρκικης εισβολής το αεροδρόμιο βρίσκεται σήμερα σε κατάσταση αχρηστίας και υπό τον έλεγχο των Ηνωμένων Εθνών το οποίο το χρησιμοποιεί ως αρχηγείο.
ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ
HARLEM SHAKE ΤΩΝ ΟΗΕΔΩΝ
Το αεροδρόμιο Λευκωσίας ήταν πρότυπο αεροδρόμιο για την εποχή του με ηλεκτρικές σκάλες, ατομικά καθίσματα στον χώρο αναμονής των επιβατών, εξώστη που σε έβγαζε στο δίαυλο, καφεστιατόρια και άλλα. Με συχνές πτύσεις για Λονδίνο, Αθήνα, Ελβετία, Λίβανο, αραβικές χώρες και άλλους προορισμούς.
Η τελευταία πτήση για αναχώρηση ήταν για Λονδίνο και η τελευταία άφιξη ήταν απο Λίβανο της Middle East Airlines.
Το αεροδρόμιο της Λευκωσίας έζησε επικές μάχες κατά την διάρκεια της εισβολήςς απο τους Τούρκους. Στην ιστορία έμεινε η κατάληψη φίλιου αεροσκάφους απο την Ελλάδα με κωδικό αποστολής "Νίκη" που μετάφερε Έλληνες καταδρομείς και καταρίφθηκε απο λάθος απο φίλια πυρά. Στις 22/7/1974 τα Ελληνικά μεταγωγικά Νοράτλας και 10 C-47 Dacota τηε 354 ΜΜ "Πήγασος" ανέλαβαν αποστολή για την μεταφορά Ελλήνων καταδρομών για την υπεράσπιση του αεροδρομίου Λευκωσίας απο τις δυνάμεις εισβολέων. Χάριν στη αυτοθυσία των καταδρομών οι εισβολείς απέτυχαν να καταλάβουν το Διεθνές Αεροδρόμιο Λευκωσίας.
Ως αποτέλεσμα της εισβολής και των βομβαρδισμών το αεροδρόμιο υπέστη καταστροφές και αεροσκάφη καταστράφηκαν (σημειώνονται καταστροφές 2 αεροσκαφών στις 20/7 στην διάρκεια σφοδρών βομβαρδισμών της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας. Οι Τούρκοι κατέστρεψαν ολοσχερώς αεροσκάφη των Κυπριακών Αερογραμμών (τα αεροπλάνα των Κ.Α ήταν αεριωθούμενα τα οποία αντικατέστησαν προσωρινά με ελικοφόρα μετά την εισβολή), κτιριακές εγκαταστάσεις και τον δίαυλο για αποτροπή για να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον.
Το κατάλοιπο του αεροδρομίου είναι σήμερα υπο τον έλεγχο των Ηνωμένων Εθνών. Το αεροδρόμιο της Λάρνακας που χτίστηκε για να αντικαταστήσει το Αεροδρόμιο Λευκωσίας μετά την εισβολή ήταν πρόχειρα χτισμένο, μέχρι την κατασκεύη του νέου αεροδρομίου Λάρνακας.
Ως αποτέλεσμα της εισβολής και των βομβαρδισμών το αεροδρόμιο υπέστη καταστροφές και αεροσκάφη καταστράφηκαν (σημειώνονται καταστροφές 2 αεροσκαφών στις 20/7 στην διάρκεια σφοδρών βομβαρδισμών της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας. Οι Τούρκοι κατέστρεψαν ολοσχερώς αεροσκάφη των Κυπριακών Αερογραμμών (τα αεροπλάνα των Κ.Α ήταν αεριωθούμενα τα οποία αντικατέστησαν προσωρινά με ελικοφόρα μετά την εισβολή), κτιριακές εγκαταστάσεις και τον δίαυλο για αποτροπή για να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον.
Το κατάλοιπο του αεροδρομίου είναι σήμερα υπο τον έλεγχο των Ηνωμένων Εθνών. Το αεροδρόμιο της Λάρνακας που χτίστηκε για να αντικαταστήσει το Αεροδρόμιο Λευκωσίας μετά την εισβολή ήταν πρόχειρα χτισμένο, μέχρι την κατασκεύη του νέου αεροδρομίου Λάρνακας.
Τίποτε δεν ξεχάστηκε τίποτα δεν ξεχνιέται.
ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ
ΝΕΚΡΗ ΖΩΝΗ Η ΑΛΛΙΩΣ ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ
Τα καταστήματα και τα κτίρια στην νεκρά ζώνη παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο και καρτερούν τους πραγματικούς τους κατοίκους. Η νεκρή ζώνη η αλλιώς πράσινη γραμμή όπως μας την χαρακτήρισαν αποτελεί ένα σημείο που ενώνει το παρελθόν με το παρών, που ενώνει την πρωτεύουσα και το νησί μας.
ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ
DICKRAN OUZOUNIAN ΕΚΘΕΣΗ "TOYOTA"
No comments:
Post a Comment